الاسيت ببليشر

Return to Full Page

زنگ پژوهش و فناوری در استان خوزستان نواخته شد

زنگ پژوهش و فناوری در استان خوزستان نواخته شد


زنگ پژوهش و فناوری در استان خوزستان نواخته شد

در نخستین روز از هفته پژوهش و فناوری صبح امروز شنبه ۲۳ آذرماه با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و کوروش مودت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان، زنگ پژوهش و فناوری سال ۹۸ در دبیرستان دخترانه شهید زهره بنیانیان نواخته شد.

استاندار خوزستان بابیان اینکه تولید علم جز با پژوهش و جستجو حاصل نمی‌شود، اذعان کرد: درگذشته پایان‌نامه‌ها پس از ارائه به کتابخانه‌ها سپرده می‌شد اما اکنون پایان‌نامه‌های دانشجوی کاربردی شده و در بسیاری از حوزه‌ها بالأخص در حوزه صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شریعتی با تأکید بر نقش دانشگاه در تولید علم و همچنین ارتباط با صنعت و جامعه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های استان بالأخص دانشگاه شهید چمران اهواز در این حوزه پیش‌گام بوده و توانسته است همکاری مؤثری با حوزه نفت داشته باشد.

در این آیین که با حضور دکتر علی حقیقی معاون پژوهش و فناوری، دکتر علیرضا کیاست مدیر امور پژوهشی و دکتر افشین قنبرزاده مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه همراه بود از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر برتر استان خوزستان نیز تجلیل شد.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان استان خوزستان نیز با حضور استاندار خوزستان در دبیرستان حضرت فاطمه(س) افتتاح شد.

گفتنی است هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان از امروز ۲۳ تا ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود و نخستین روز از هفته"پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه" نام‌گذاری شده است.